Kerstmarkt

I Love Kerst!

Nou ja, niet perse de 2 kerstdagen, dan wel de dagen daarvoor vanaf 6 december. Dan begin ik een beetje onrustig te worden, want ik wil zo graag naar een kerstmarkt, een kleine gezellige kerstmarkt. Eerst kan ik mijn gemak nog wel houden dan heb ik genoeg aan een tuincentrum. Helaas werkt dat niet tot de kerst. 😉

We wonen niet heel ver van de Duitse grens dus de drang om naar een kerstmarkt te gaan is makkelijk in te lossen. Mijn moeder was vorig jaar naar een kerstmarkt geweest in de dierentuin. Dit jaar ging ik mee.

We  zijn niet meteen naar de dierentuin gereden, eerst hebben we de traditionele kerstmarkt ik Meppen bezocht, even voor het gevoel. Het is een kleine kerstmarkt maar er is glühwein, een draaimolen, mooie houten hutjes en muziek. Meer heb ik niet nodig.

 

De speciale bekers zijn ook op elke kerstmarkt weer een verassing. Je betaald daar statiegeld voor, als je de beker wil meenemen kan je dat doen, als je hem terug brengt krijg je je statiegeld weer terug. Duitsers hebben ongeveer overal statiegeld op (plastic) bierglazen bij feesten. En de (bier)blikje kan je terug brengen naar de winkel.

Op de kerstmarkt in Meppen kan je als vrouw ook je man stallen, je kan hem weer ophalen als je uit geshopt bent. Ze zijn best grappig daar. 😉

Kerstmarkt in de dierentuin

Uiteindelijk zijn we na 16.00 naar de dierentuin gegaan, we zijn Nederlander of niet, maar na 16.00 is er geen entree, gratis dus!.. En bovendien veel gezelliger,  kerstmarkt in het donker is geweldig natuurlijk!

Het is in de dierentuin in Nordhorn, dat is het benoemen al waard, een hele mooie gezellige dierentuin is dat, ook zonder kerstmarkt.

Ook tijdens de kerstmarkt waren er dieren van de kinderboerderij te bekijken. Het restaurant was open, en de lichtjes waren echt heel mooi. Het was een gezellig opgezette kerstmarkt. knus, zoals de dierentuin is.

 

Als je door de deur kijkt (op de foto) zie je de plek waar je glühwein kan drinken rond een open vuurtje! Dat is toch kerstmarkt ten top! De biggetjes hadden grote honger, die neusjes zijn tocht té schattig!? De staartjes trouwens niet minder.

De kerststal ontbrak ook niet, met levende dieren is zo’n stal echt een stal natuurlijk.

Het enige wat ik nog gemist heb is de sneeuw…

 

 

 

7 thoughts on “Kerstmarkt

Add yours

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

