Trouwdag in Utrecht

Afgelopen zaterdag 15-10 waren mijn man en ik 1 jaar getrouwd. Hoe vier je dat? Geen idee.. We besloten samen een dagje naar Utrecht te gaan. P was nog nooit verder geweest dan het station. Het leek ons leuk om een rondvaart te doen, op spoordeelwinkel was een arrangement trein en rondvaart in één. super handig dus.

Excuus voor de spiegeling in de foto. foto’s maken door het raam werkt echt niet! Het is om een indruk te krijgen hoe mooi Utrecht vanaf het water is.

Super ontspannen manier om Utrecht te zien, er wat over te horen en het te beleven. Na een uurtje waren we weer terug bij de opstapplaats en zijn we gaan lopen richting de Dom, die hoort er natuurlijk wel bij als je in Utrecht bent. Ik blijf het bijzonder vinden dat het middenstuk mist, verdwenen in 1674 door een storm (tornado word zelfs gezegd). Dat klinkt bijna on-Nederlands.

Na de dom en een borreltje zijn we doorgelopen naar het spoorwegmuseum, om iets voor 4 uur kwamen we daar aan, dat was misschien ook wel de beste tijd aangezien het de eerste dag van de herfstvakantie was. Er waren veel extra activiteiten voor kinderen, wat het ook bij de treinen misschien wel minder druk maakte. We hebben allebei een museumjaarkaart wat ”even” het laatste uurtje ergens naar binnenlopen goed mogelijk maakt.

Wat een leuk museum! Ik vind het zeker een aanrader, mooie treinen gezien en een leuke uitleg van een enthousiaste vrijwilliger. Ik houd daar wel van, iemand die vertelt uit ervaring en passie. We hebben ook deelgenomen aan de ”vuurproef” dit was voor kinderen vanaf 12 jaar. Ik ben 31 en ik zat bijna te gillen onderweg!… Erg leuk om te doen, zeker een dikke vette aanrader dit museum!

1476543412_02094
Bewijs dat we het echt hebben doorstaan!

Op mijn Facebook pagina heb ik een serie zwart-wit foto’s staan van afgelopen zaterdag.

 

8 thoughts on “Trouwdag in Utrecht

Add yours

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

