Verwijsborden TT-Circuit & Wildlands

We hebben een rel in Assen, noodzakelijk bloggen is het gevolg. Een rel over de verkeersborden langs de A28 en N33. Rijkswaterstaat wil dat deze borden verdwijnen omdat het circuit geen 1,5 miljoen mensen per jaar trekt. Dat er tijdens de Gamma Racing Day 92.000 bezoekers zijn geweest, en dat de 3 TT-dagen 130.000 mensen gemiddeld naar Assen brengt, maakt niet uit?
1,5 miljoen bezoekers per jaar, dat is 4010 mensen per dag (!) is dat voor een doorsnee attractie niet heel, heel erg veel? Ik ben bang dat er ineens heel veel borden moeten verdwijnen. Paleis het Loo, 4010 bezoekers per dag… ?
Wildlands in Emmen heeft dezelfde beperking opgelegd gekregen, geen borden. Dit jaar trekken ze al 1,2 miljoen bezoekers, ze zijn net open. Vervelend voor BurgersZoo die hadden  1.040.000 bezoekers in 2015. Dus ook in Arnhem moeten er dan borden verdwijnen.
Duinrell en Walibi halen ook de 1,5 miljoen bezoekers niet.
Waar gaat dit over? Is er ooit iemand die op alle borden van de Nederlandse attracties let? Ik ben blij dat ze er zijn. Hoe kom je anders op de goede plek? Wat maakt het uit?
Is het rijk boos omdat Assen zelf initiatief heeft genomen tot het plaatsen van borden bij attracties waar ze trots op zijn?
Ik hou niet van rellen, en ik wil hier helemaal niet over schrijven. Maar ik voel me wel genoodzaakt het te doen, ik ben Assenaar, trots op het TT-circuit, en op de borden. Ik stel voor dat het rijk zich gaat bezighouden met serieuze belangrijke zaken. En niet met 2 verkeersborden in Drenthe. Normaal stopt Nederland ook bij Zwolle. Wat heerlijk is, lekker rustig, geen gedoe, geen rellen, geen noodzakelijke bloggen!

Lees hier het artikel van RTV Drenthe

img_20160807_133052
Dani Pedrosa tijdens de Gamma Racing Day
2 thoughts on “Verwijsborden TT-Circuit & Wildlands

Add yours

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

