Amaryllis

De ”Kerstbloeier” bij uitstek, voor zover bij mij bekend is. Toen de amaryllis na de kerst was uitgebloeid wilde ik proberen om hem te laten ”over winteren”. Ik heb hem in de glazen vaas laten staan, de steel van de bloem afgesneden, en onder de trap in de koude hal gezet. De bladeren werden op een gegeven moment ook geel, dus die heb ik ook maar weggehaald. Ik had weinig hoop op een goede afloop.

Maar tot mijn grote verassing: hij begon nieuw blad te zetten, een week of 6 geleden. Ik heb hem buiten neer gezet onder een afdakje, waar het behaaglijk warm is. Ook volgde er een knop. Het zal toch niet….

Het zal toch wel, hij bloeit! En hoe… een mooie dubbele witte bloem. En het is augustus, ik vind het zo leuk!

Nu ben ik natuurlijk benieuwd of hij nog een rondje mee kan na deze bloei periode. Ik ga mijn best doen om hem nog een keer te laten bloeien. En rond de kerst koop ik er gewoon nog 1…

10 thoughts on “Amaryllis

Add yours

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

