Afvallen.

Zat was ik het, helemaal klaar ermee..

Mijn gewicht.

Zoals je op de trouwfoto’s hebt kunnen zien had ik een paar kilo’s teveel. Op 18 december 2015, ja een paar dagen voor kerst ben ik begonnen met lijnen. Al voelt het niet helemaal als lijnen, laten we het ”anders eten” noemen. Bewust kiezen voor wat ik binnen krijg. En uiteraard meer bewegen.

Om te beginnen gooi ik even een foto online van mijn ”hoogtepunt” qua gewicht.

DSCN2660.JPG
Op onze huwelijksreis. Gran Canaria. 

Via een vriendin kreeg ik een app in handen, de dag daarna ben ik meteen begonnen. De app kan je downloaden in de appstore. Ook hebben ze een website met lekkere recepten, tips, voedingsmiddelen etc. Ik heb me in de app gestort, de eerste dag werd het me pijnlijk duidelijk hoeveel ik daadwerkelijk at. Tijd voor actie! In de app kan je recepten vinden dus met een gezond boodschappenlijstje ben ik naar de winkel gegaan.

Eigenlijk wilde ik ook mijn wandelkilometers wel graag bijhouden. dus ik ging opzoek naar een app, wat moeten we zonder app’s tegenwoordig….. Ik kwam uit bij runkeeper. Het motiveerde mij heel erg om mijn wekelijkse kilometer ook daadwerkelijk te halen. Het liefst rond de 30km per week. Dit lukte uiteraard de ene week beter dan de andere.

Resultaat tot nu toe: 10,4 kg lichter.

Vanaf begin mei stagneert het een beetje, en blijf ik rond dit getal hangen. Dit motiveert iets miner natuurlijk, maar ik blijf me elke zaterdag ochtend wegen. Als september aanbreekt ga ik er weer met goede moed tegen aan.

De recepten die ik heb gevonden via de app zitten inmiddels in mijn dagelijkse routine, dus echt bang om ineens kilo’s aan te komen ben ik niet. Het eten ”leuk” maken zorgt voor de uitdaging. Blijven variëren met groente, fruit, havermout, crackers, smeerkaas etc houd  het echt leuk!

En dan twee foto’s van nu:

20160608_152626
Ik kom tot de schokkende ontdekking dat er weinig (geen) foto’s zijn van mezelf waar ik ”helemaal” op sta…
DSCF1746
Aha, toch nog 1 gevonden. 😉
3 thoughts on “Afvallen.

Add yours

  1. Goed dat je dit met ons deelt, niet te veel in een keer afvallen, maar geleidelijk aan geeft vaak het beste resultaat, op langer termijn. Ik ben super trots op je, maar dat weet je!

    Like

  2. Ziet er goed uit Jeanine! Tien kilo in een half jaar vind ik veel hoor!
    Ik heb het boek van Fajah Lourens gekocht want ik wil wat meer spiermassa. Ik doe dus de thuisoefeningen die erin staan. Zwaar! Zeker voor mij, haha. Maar wel een aanrader!

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

